Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2008

ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Πέρασαν 25 χρόνια παρουσίας μου στον ασφαλιστικό κλάδο. Κάτι έχει αλλάξει. Και αυτό το κάτι είναι ο πελάτης. Αντίθετα τόσο σε επίπεδο εταιριών όσο και σε επίπεδο ασφαλιστικών διαμεσολαβούντων λίγα είναι αυτά που άλλαξαν δραστικά ώστε να συμβαδίζουν με τις αλλαγές της αγοράς, με τις αλλαγές του πελάτη.

Θυμάμαι την πρώτη εκπαίδευση που παρακολούθησα στο υποκατάστημα της ALICO to 1982. Παρατηρώ την εκπαίδευση που-κατά κανόνα-γίνεται από εταιρίες και ΕΙΑΣ σήμερα. Λες και δεν πέρασε μια μέρα!!!

ΟΙ εταιρίες είχαν, και κατά κανόνα έχουν, μια προϊοντική η πωλησιακή προσέγγιση στο μάρκετινγκ που ούτως ή άλλως κάνουν, σχεδιασμένα ή ασχεδίαστα. Η πελατοκεντρική αντίληψη που ορίζει πως έχουμε καταρχήν τους εσωτερικούς πελάτες (ασφαλιστές και προσωπικό) και αυτοί εξυπηρετούν τον τελικό, τον εξωτερικό πελάτη απουσιάζει. Και μάλιστα, χειρότερα, υπάρχει σε βαρύγδουπα λόγια που συνοδεύονται από κενού περιεχομένου πράξεις.

Τα εργαλεία πωλήσεων ελάχιστα και απαρχαιωμένα. Και η συντριπτική τους πλειοψηφία μεταφράσεις της LIMRA και LOMA χωρίς καμία προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα. Το αξίωμα βλέπετε του διεθνούς marketing «Think global, Act Local”, απουσιάζει σε κάθε επίπεδο.

Η δομή του συναγωνισμού έχει και αυτή ριζικά αλλάξει .Οι εταιρίες του Δημοσίου τομέα-που παραμένουν αμιγώς ελληνικές- είναι μόλις δύο, και στο τέλος της χρονιάς του 2008 μάλλον θα είναι μια που και αυτή βρίσκεται υπό μετάλλαξη.

Το διαδίκτυο έχει για τα καλά αποτελέσει διεθνώς ένα πανίσχυρο εργαλείο marketing για τις ασφαλιστικές εταιρίες και για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβούντες. Και φυσικά δεν αναφέρομαι στην δημιουργία μιας ιστοσελίδας. Αυτό είναι κάτι θεμελιώδες όπως η εγγραφή των παιδιών μας στο σχολείο στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αναφέρομαι σε βαθύτερες στρατηγικές :email marketing, Enzine marketing, customers interactive databases, Newsletters, club marketing…

Εγώ βαρέθηκα αυτή τη στασιμότητα. Είναι σαφές πως

«Δεν μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα με τον τρόπο σκέψης που τα δημιούργησε»

Αϊνστάιν

«Ο ορισμός της τρέλας είναι να κάνουμε τα ίδια πράγματα και να περιμένουμε διαφορετικά αποτελέσματα.»

Εσείς τις λέτε; Εμένα μου μυρίζει μούχλα στα μυαλά και στις προσεγγίσεις. Δεν περιμένω και πολλά από τις εταιρίες ούτε από τους θεσμικούς εκπροσώπους τους. Η ελπίδα μου για κάτι καλύτερο , με σεβασμό στον πελάτη, βρίσκεται στους ανθρώπους της πρώτης γραμμής , τους αληθινούς επαγγελματίες.

Εσείς είστε αυτοί που το αύριο τους εξαρτάται από την σωστή πορεία του κλάδου, εξαρτάται από την ικανοποίηση των πελατών σας. Είσαστε ανεξάρτητοι επαγγελματίες- πέρα από το με ποια εταιρία είστε συνδεδεμένο. Η δική σας παρουσία είναι απαραίτητη. Μην ακούτε ανοησίες του στυλ. «η εταιρία σκέφτεται να πάει απευθείας στον πελάτη» .Αν κάτι τέτοιο μπορούσε να γίνει να είστε σίγουροι πως θα το είχε κάνει η κάθε εταιρία. Να είστε σίγουροι!!!

Και αποφάσισα να κάνω κάτι έξω από τα συνηθισμένα. Από 1ης Ιανουαρίου 2008 θα λειτουργεί κάτι νέο και φρέσκο. Θα μπορούμε να μοιραζόμαστε νέες ιδέες .Εγώ από τη πλευρά θα βάλω την δική μου αντίληψη για τα πράγματα . Θα προσφέρω τις υπηρεσίες που μπορώ για να κάνουμε αυτή τη μετάβαση σε ένα νέο παράδειγμα. Εσείς;

ΑΝ λοιπόν είστε διατεθειμένοι για αυτό το νέο, στείλτε μου τα στοιχεία επικοινωνίας στο e-mail

mmavrovounitis@gmail.com

Στις 20 του μηνός θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε, όπου κι αν βρίσκεστε. Απλά στείλτε μου τα στοιχεία σας με τον τίτλο στο μήνυμα ΝΕΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ.

Να έχετε μια δυναμική μέρα

Μιχαήλ Μαυροβουνιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: