Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2008

ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ

Η κλαδική διαφήμιση του φορέα που εκπροσωπεί έναν κλάδο, είναι μια καλή πρωτοβουλία και πρέπει να την επικροτήσουμε, έστω κι αν άργησε δεκαετίες. Δεκαετίες στις οποίες κλονίστηκε η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στον θεσμό της Ιδιωτικής Ασφάλισης. Με εταιρίες που έκλειναν –και κλείνουν- και ασφαλισμένους να περιμένουν από το Επικουρικό Ταμείο να αποζημιωθούν. Με υποσχέσεις που δίνονταν –και δίνονται- για αποτελέσματα επενδύσεων που δεν μπορούν να υπάρξουν. Με επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρονταν- και προσφέρεται- το οποίο δεν δημιουργεί ικανοποιημένους πελάτες. Με ιδιόκτητα και υπό «κατοχή» τελούντα δίκτυα πωλήσεων που ακόμη και το νέο Προεδρικό Διάταγμα συντηρεί.

Στην έρευνα που έγινε στα πλαίσια του Ασφαλιστικού Φόρουμ που διοργάνωσε το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ (1997), είχε μετρηθεί η ελκυστικότητα του ασφαλιστικού επαγγέλματος στους νέους, και η εικόνα που έχει το συνολικό δείγμα για το ασφαλιστικό επάγγελμα (πόσο εμπιστοσύνη δείχνει σε αυτό ο ερωτώμενος) ). Το ασφαλιστικό επάγγελμα ήταν στην προτελευταία θέση , με τους πολιτικούς να κατέχουν την τελευταία. :

Στο Insurance Forum που έγινε το 2004 (MegaService) , η έρευνα αγοράς δεν έδειξε μια βελτίωση των δεικτών. Και δεν είχε λόγο να γίνει αφού δεν υπήρξαν πρωτοβουλίες που να βελτιώσουν τα ποιοτικά αποτελέσματα προσφοράς του κλάδου. Αυτή η πραγματικότητα δίνει απαντήσεις σε πολλά σημερινά ερωτήματα όπως:

  • Γιατί υπάρχει δυστοκία στην στρατολόγηση νέων ανθρώπων;
  • Γιατί αναπτύχθηκε τόσο δυναμικά το bank-assurance;
  • Γιατί υπάρχουν τόσο χαμηλά επίπεδα πρόθεσης ασφάλισης;
  • Γιατί με την τόση κρίση στο παρόν και στο μέλλον του Ασφαλιστικού, ο κόσμος δεν στρέφεται στη συμπληρωματική λύση της Ιδιωτικής Ασφάλισης;
  • Γιατί οι Τράπεζες συνειδητοποιώντας αυτό το κενό προσφέρουν συμπληρωματικά «συνταξιοδοτικά» προγράμματα, και το κοινό τα προτιμά σε σχέση με αυτά που προσφέρουν οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες;

Έτσι το βασικό πρόβλημα που είναι πρωτεύον ονομάζεται έλλειψη εμπιστοσύνης στην Ιδιωτική Ασφάλιση και τους φορείς της (Εταιρίες και λιγότερο διαμεσολαβούντες). Και αυτό δεν αντιμετωπίζεται με διαφήμιση της Ιδιωτικής Ασφάλισης και των προϊόντων της. Αντιμετωπίζεται σε επίπεδο στρατηγικών κινήσεων που έχουν την συμμετοχή, συμφωνία, και αποδοχή στο πρόγραμμα με διακριτούς ρόλους από κάθε φορέα που συμμετέχει , για μια σειρά ενεργειών που σε βάθος μιας πενταετίας μπορούν να ξανακτίσουν την εμπιστοσύνη, να βελτιώσουν την αποδοχή των προτάσεων των ασφαλιστικών εταιριών. Μέχρι τότε βέβαια τα αποτελέσματα του προβλήματος όπως ενδεικτικά τα αναφέρω παραπάνω με μορφή ερωτημάτων , θα παραμένουν. Με σημαντικότερο αποτέλεσμα την όλο και αυξανόμενη διείσδυση του τραπεζικού τομέα στις ασφαλιστικές υπηρεσίες.

Η κλαδική διαφήμιση δεν μπορεί να αλλάξει το επίπεδο ικανοποίησης των καταναλωτών από τις υπηρεσίες ενός κλάδου. Ούτε να προκαλέσει αύξηση της κατανάλωσης των υπηρεσιών του. Δεν είναι η ίδια περίπτωση με τις κλαδικές διαφημίσεις που βλέπουμε για τα μήλα, τα πορτοκάλια κ.λ.π. Δεν αρκεί.

Μιχαήλ Μαυροβουνιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: